tisdag, mars 31, 2009

Unika Bionda Rosing

Linda Rosing, 35, har nu bara två killar kvar att välja mellan. Det påstår Aftonbladets tv-del i alla fall. Den ene ska vara 19 år gammal och den andre 22. Det är alltså åldersskillnader på 13-16 år.

Först tänkte jag att om en man gjorde samma val skulle han bli anklagad för att vara gubbsjuk. Men den tesen stämmer nog inte ändå. Det är jag som har fördomar om att kvinnor inte kan ha så mycket yngre killar, jag hade troligen inte reagerat på den åldersskillnaden om killen varit den äldre i förhållandet. Men jag har alltid sökt mig till äldre killar så jag utläser något svagt perverterat ur den åldersskillnaden då tjejen är den äldre, jag skulle känna mig som en pedofil om jag var med någon yngre(Och jag skulle visserligen vara en pedofil om jag var ihop med någon som var 16 år yngre eftersom den personen skulle vara 6 år gammal...).

Fast det vore inte helt ologiskt att Lindas mognadsnivå passar bra ihop med en 19-årings. Inte alls. Hon verkar vara en väldigt ytlig kvinna helt utan självkänsla och med ett stort bekräftelsebehov så det är mycket möjligt att hon kan hitta det hon söker i den här killen, som rent åldersmässigt skulle passa bättre ihop med hennes dotter men kanske är på samma nivå som Linda.

1 kommentar:

Northgrove sa...

Gahhh! *klöser ut ögonen* :´(