torsdag, mars 19, 2009

Lägenhet?


Jag vill inte bo kvar i min lägenhet längre, jag vill ha en tvåa. Sedan jag flyttade in för snart 3,5 år sedan har jag samlat på mig så mycket rat att jag knappt får plats längre.

Det är en bostadsrätt och den är 37,5 kvm men den känns lite större på grund av bra planlösning. Det är mindre än 1 kilometer till centrum och 100 meter till Tempo och 100 meter till Shell. Hyran varierar med elförbrukningen, men den brukar landa på ungefär 2800:-. Det finns en reparationsfond på 850:-, tillräckligt för att måla eller tapetsera om i hallen som är det enda rummet som skulle behöva bli lite tillfixat. Köket var nyrenoverat när jag flyttade in och eftersom jag aldrig lagar mat skulle jag påstå att det fortfarande är det. Vitvaror och annat som kan bli kostsamt att byta ut fungerar prickfritt.

Så köp nu min lägenhet av mig. Kom igen! De 50 personer som besöker min blogg varje dag lär väl alla vara intresserade av en etta? De andra ettorna i huset som sålts den senaste tiden har gått för 25 000-30 000:-

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är nästan man funderar på att skaffa en extra lägenhet nånstans i en mindra stad,som man kan använda som "sommarstuga", och som man hyr yt under resten av året.
Heidi Andersson, "Armbryterskan från Ensamheten",bor i Storuman med sin man,och deras lägenhet på ca 123kvm kostade 15000kr,och det är tydligen rätt dyrt(!) för att vara i Storuman. =)