måndag, mars 23, 2009

Döende

Anade i går, när det började sticka och svälla i halsen, att det inte skulle sluta bra. Och det gjorde det inte. Nackvärk i all ära, men förkylning... Ajajaj.

Jag känner mig döende. Jag har svårt att svälja och febern har rasat till och från under natten. Huvudet gör ont och det pulserar under skallbenet. Bihålorna försöker tränga sig ut genom pannan. Slemmet är outsinligt och halsen är så svullen att kräkreflexerna inte går att hejda. Kort och gott, jag är riktigt förkyld för första gången på ett år. Eller dödligt sjuk. Troligen både och, nu önskar jag bara ett snabbt och värdigt slut på detta.

3 kommentarer:

Cuddy sa...

Hoppas du blir bättre väldigt fort :)

jag plågades från just innan jul 2008 till mitten av februari 2009 med hemsk halsfluss :(

halsmandlarna är fortfarande stora och självklart vill doktorn inte göra nått åt den...

Krya på dig! :)

Anonym sa...

Stackare..känner med dig..är själv förkyld, och blir sällan det, man blir helt knäckt, men krya på dig iaf. :P

Anonym sa...

Är också förkyld sedan 2 veckor fast jobbit mitt i, det var korkat gjort fö jag blev värre.

Du kan få en inplastad tröstkram så att vi inte smittar varandra ;)