måndag, mars 16, 2009

Försäkringsbolag

Det är ganska deprimerande att min nackskada räknas som permanent nu när det gått ett år och att försäkringsbolaget nu ska börja utreda mig. Jag är lite rädd inför den här uppgiften, jag har aldrig hört något bra om försäkringsbolag när det gäller osynliga skador. Ärr har tydligen folk fått ut ersättning för ganska lätt, men nackskador har jag bara hört historier som handlar om livslånga strider om.

Jag hoppas det inte gäller mig. Den här skadan har förstört mitt liv tillräckligt mycket redan. Just nu ligger jag exempelvis ner och skriver, jag har inte tagit värktabletter sedan 11.30 och det är outhärdligt att bära upp huvudet. Ska gå ner på stan och äta något så att jag kan ta tabletterna och få två timmars lindring.

Ska posta en skadebeskrivning i dag och längre än så har vi inte hunnit, så jag tror inte jag hunnit göra något som kan förstöra för mig. Är det någon som har stridit med ett försäkringsbolag och vet något om vad jag borde göra redan i det inledande skedet?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad jobbigt. :( Men jag ska höra litegrann med min bekantskapskrets om det här tror jag! :) Du är värd bättre än en massa strul!

Jag såg just andra uppdateringar här på din blogg, men jag är själv så hemskt trött nu efter en helg med ett släng av influensa, och dessutom mer än vanligt på jobbet. Det är på gränsen att det snurrar faktiskt. :S

I'll be back! ;)

Många kramar!

Anonym sa...

Jag har ju som sagt tagit en del strider med mina försäkringsbolag, då det konstaterades att jag var (är) invalid. Haha. Nej, det är fan inget att skratta åt!

I vilket fall som helst så är min erfarenhet den att man skall samla på sig så mycket material man kan, så som journaler, ev. externa läkarutlåtanden om det går att ordna, kanske om du pratat med en kurator eller vad fasiken som helst bara för att ligga steget före försäkringsbolaget och skicka allt på en gång.

Jag har alltid skrivit hur jag själv har upplevt det osv, på ett extra papper OAVSETT om försäkringsbolaget vill att man skall fylla i en särskilld blankett eller liknande.

Och du, ett tips.. Kolla om du hade någon försäkring genom din kommun (skola) som kanske gällde (trots att det var på fritiden) och sådant! Har du "tur" får du ersättning från flera olika bolag. Som man har RÄTT till!

Lycka till!

Anonym sa...

Jag hoppas jag är den första som tipsar dig om denna sida.
Den kan förhoppningsvis pigga upp dig,för den är riktigt kul:

www.fmylife.com

Anonym sa...

Nu har jag i alla fall mailat, hoppas att det gick fram, och på rätt adress. :)