måndag, mars 30, 2009

Kanske?

Jag går och grunnar på en idé om att ändra upplägget för bloggen litegrann. Tanken jag inte kan få ur huvudet är att ha olika teman för varje veckodag, litegrann som vissa dagstidningar har. Tanken är alltså att jag, om inspiration finnes, ska skriva om något inom kategorin den dag som den hör till och att jag självklart ska blogga utöver det och även kan skita i att uppdatera någon av dagarna om jag inte haft någon tankegång om något som passar temat.

Möjliga kategorier:
*Veckans nyheter - Aktuella händelser och åsikter om dem. Kan handla om en specifik händelse eller innefatta en lista över saker som varit extra roliga/viktiga/vidriga.
*Husmorstips och hushåll - Mina ungkarlstips om hur man kan underlätta vardagen och vilka knep jag använder. Som världens lataste människa samlar man ju på sig mycket konstiga ritualer kring hushållsbestyren.
*Skvaller - Om människor i min omgivning, kändisar och olika makabra rykten som florerar.
*Sammanfattning av positiva händelser under veckan. Som det där jag gjorde förut, där jag skulle lista olika saker som hänt som varit bra för att påminna mig själv om hur bra jag har det trots att jag har lätt att bli överdrivet bitter ibland.
*Mode - Jag tror det kan bli kul med rätt vinklingar. Och trots allt har jag ett stort modeintresse som egentligen bara handlar om att jag vill se bra ut, men jag har märkt att jag fanimej är bra på vilka produkter som gör vad och vilka stilar som gäller. Jag skulle vilja ha kategorin bara för att ha en ursäkt att skriva om det utan att verka som en fjolla som vill ha en modeblogg, för jag hatar verkligen modebloggar.
*Inne- och utelistan - Kommer bli verklighet varje söndag oavsett om planen med kategorier blir verklighet eller ej. Kommer handla om personer som jag har något för eller emot baserat på händelser den senaste veckan.


Vad tror ni? Ska jag fortsätta skriva enbart sporadiskt eller ska jag försöka mig på kategorier + sporadiskt? Åsikter mottages tacksamt i kommentarsfältet!
Lämna gärna förslag på andra kategorier som kan passa, den enda som är spikad är Inne- och Utelistan.

1 kommentar:

Northgrove sa...

Hmm, min åsikt är nog den att om du vill testa med kategorier så, så gillar jag idén OM det inte gör så att det ger idétorka oftare än nu. :) Så länge det inte gör det svårare för dig att hitta på saker att blogga om alltså. :)