torsdag, januari 29, 2009

Shopoholismen tar sig nya höjder

I vanliga fall brukar jag ta och köpa en klänning eller något annat fint klädesplagg för att fira att jag har fått lön och är lycklig. Lite för ofta blir det till och med en väska. Jag har redan köpt både en väska och en klänning som har gett mig den där totala lyckokänslan man får när man känner att man hittat något man eftertraktat länge. Men jag kunde bara inte stanna där.

Så jag har precis köpt min första dator. Innan har jag fått mina datorer, antingen från mamma och pappa eller som med den andra bärbara, från min vän Tobias.

Men nu fläskade jag på och köpte en helt ny, blank dator. En vacker och fulländad Compaq med Windows Vista och med all prestanda jag under de senaste månaderna har lärt mig att jag måste ha för att den ska vara hållbar längre än en månad. Min ser ungefär ut som den på bilden men jag hittade ingen bild på exakt min modell. Skillnaden är att min har widescreen och numeriskt tangentbord. Men den är lika vacker som maskinen på bilden, inifrån och ut. Vista är perfektion åtminstone rent designmässigt. Resten har jag ännu inte utforskat

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha vad kul för jag har precis också beställt en bärbar dator, har nog insett att jag börjar lessna på alla sladdar och hur mkt plats en stationär tar. :P