måndag, januari 05, 2009

Mitt liv med macken

Jag tycker verkligen om mitt jobb. Jag får träffa massor med människor och flera av dem lär jag känna i den konstiga relation som uppstår på olika sidor av kassan. Att långsamt börja lära känna olika människors öden är otroligt givande. Jag hade ju aldrig pratat lite extra med många av de här människorna om jag inte fått lön för att göra det och om det inte var för att de var ständigt återkommande, många ingår synligt i helt olika grupper än vad jag gör och det gör ju att man rent automatiskt avskärmar sig i vanliga fall. Och var skulle jag annars fått en anledning till att prata med dem?

I går fick jag komplimanger för min nya frisyr av flera av dem som jag inte träffat på annat håll än på macken, fick agera hobbypsykolog och fick sällskap medan jag arbetade med att rengöra dom olika delarna som kräver de inför natten. När jag en dag måste gå vidare kommer det känns tungt, för att träffa människor med så otroligt olika bakgrund som de som kommer in på en mack har är det bästa jag vet.

Inga kommentarer: