tisdag, januari 06, 2009

Jubileum

Egentligen har det stora jubileumet redan varit, men det måste ju ändock omskrivas. Den 2 januari så var det festyra över hela världen för att fira årsdagen av den stora händelsen. I Brasilien var det tydligen en stor parad, i Indien vallfärdade hinduer till sina tempel, i Italien vallfärdade människor ut på gatorna och den snart tillträdande presidenten Barack Obama höll ett tal till världen där han lovordade den 2 januari som dagen då allt vände för honom i valkampanjen och han sade sig vara full av hopp för att perioden som president skulle komma att bli enklare än för många andra som inte hade förmånen att ha en mall att gå efter.

Självklart pratar jag om startandet av min blogg. Bloggen vars första inlägg handlade om att jag troligen inte skulle orka skriva kontinuerligt särskilt länge. Men jag hade fel, än har jag inga planer på att sluta. Besöksräknaren startades inte förrän i slutet av mars, inför min resa till Palestina/Israel, så den har hela tiden varit missvisande men under mina försök att föra statistik så har det kommit fram att jag har runt 30-50 besökare om dagen. Än är jag alltså ingen BlondinBella, men konstigt nog finner några personer nöje i att läsa om mitt liv och mina tankar. Jag vill tro att jag har ett lite vettigare innehåll än många av bloggtjejerna i övrigt.

Inga kommentarer: