onsdag, januari 14, 2009

Att skapa ett behov

Nu har jag blivit en sådan som jag lovade mig själv att aldrig bli. Jag har bärbar dator, trådlöst nätverk och mobilt bredband. För bara ett år sedan pratade jag gärna om hur jag inte skulle skaffa mig något av dem eftersom jag inte ville skapa mig ett behov. Har man ständigt internet med sig så kan man ju vara säker på att man förr eller senare kommer inse hur bekvämt och tidsfördrivande det är och sedemera känna att man har behovet av att ha det på det viset.

Att ha internet hemma räcker ju faktiskt ganska långt. Men att på en lektion föra anteckningar på datorn i stället för på ett papper går mycket snabbare och det gör inte lika ont i fingrarna efter att man skrivit ett A4. Dessutom är det ju ett bättre tidsfördriv att spela betapet än att rita.

Nu ska jag skapa ett behov.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Rita är så mycket bättre än betapet

Anonym sa...

Kolal min blog, la din länk som favoritlänk:) hihi

Storm sa...

Snart sitter du med en Latte på ett hippt café och sysslar med daytrading och online poker. Då lever du mer genom datorn än genom det verkliga livet. :)