söndag, januari 20, 2008

Rockey-hockey!

Herregud vad jag är trött. Varför går jag igenom det här flera gånger i månaden? Är det verkligen så roligt? Jag hade två vita veckor i början av månaden och det var riktigt skönt. Nu har det dock blivit två veckor då jag druckit i stället, och nästa helg blir det mer drickande eftersom man knappast kan fira sin födelsedag nykter. det vore ju jättekonstigt att minnas sitt födelsedagsfirande.

I går kväll satt jag, Tobbe, Jimmy och Kattiz och smådrack och såg på hockey. Sedan gick vi ner på O'Learys i Timrå. I 25 minuter. Folk dansade väldigt fult och det var en väldigt hög medelålder. Men det är ju vackert att folk kan glädja sig även på sin ålders höst. Som osnuten ungdom finner jag det dock inte lika fantastiskt som de troligen gör, det var mest roande att se på de väldigt udda dansstegen och på det oerhört käcka bandet "Tiger" som onekligen sjöng bra men kom med väldigt underliga tillrop mellan låtarna. "Får jag se hårdrockshänderna i luften!", "Rockey-hockey!", "Tänk att Timrå kan rocka så hååårt!".

Så jäkla hårt rockade dom faktiskt inte.

Inga kommentarer: