måndag, januari 07, 2008

14 kilo

Herregud, jag har suttit och räknat ut hur långt jag har kvar till min målvikt. Det är bara 14 kilo. Och ändå känns det som ett mål som är så långt bort. Jag gick ner 45 kilo på några månader, och gnäller över de 14 som är kvar. Jag gick ju till och med ner 12 kilo på en enda månad. Jag är sjuk i huvudet.

Nu jävlar måste jag komma igång med någon träning av något slag, som inte är beroende av att jag kan vara utomhus året runt. Gym är tråkigt. Simning kanske? Jag är visserligen allergisk mot klor, men det borde gå om jag duschar noga och äter rikligt med allergimedicin. Tror jag.

Förslag på en träning som inte gör att jag måste vara utomhus på vintern?

1 kommentar:

from sa...

Grattis till nästan-målvikt! Själv har jag lite längre kvar, men så'nt är livet. ;)

TV-gympa, av något slag? Typ Pilates eller något? Köp ett Wii med några spel till?

Kampsport är ju annars rätt kul sätt att få utlopp för agressioner och samtidigt hålla sig i form. Kan rekommendera karate eller thaiboxning, mindre skaderisk för små leder (Fingrar!) än i de "mjuka" sporterna. Vanlig boxning är ju också en hit - man måste inte sparras, men resten av träningen kan vara väldigt givande i sig.

Hmmm...nåja, om jag var en träningsexpert skulle jag inte haft ett viktproblem. Dans av något slag? Jag vet inte, har slut på idéer. Lycka i alla fall till, och ha ett gott nytt 2008!