fredag, januari 25, 2008

Brunett

Nu slutar en era. Den röda eran. Efter i kväll kommer jag vara brunett ett tag framöver. Jag tror att det är något av en ålderskris faktiskt. Jag minns min ungdom då jag gick från blond till rödhårig till brunett till lila, rosa, blå, svart, orange osv. Jag hade nya färger hela tiden och det är ju lite typiskt barnsligt, att leta en identitet genom att förändra sitt utseende.

Så häromveckan kom den där känslan igen, att nu var det dags att förändra mig. Inte så mycket för att leta en identitet, snarare för att få känna mig lite ung och vild igen. Ha. Jag har trivts i rött hår i 1,5 år nu, mest på grund av att jag i ganska knallig hårfärg kan låtsas vara lite rebellisk tror jag. Det känns lite sorgligt och när jag stod där med två flaskor brun hårfärg ångrade jag mig, men min snålhet tog tag i det hela och klatschade i färgen i håret.

Inga kommentarer: