torsdag, januari 10, 2008

Idrott och hälsa

Gud vad jag är trött. Jag sov alldeles för lite i natt och trots att jag hade bestämt mig för att åka hem innan idrotten eftersom jag inte hade några gympakläder med mig så blev det så att jag deltog med uppkavlade jeans, tjocktröja och barfota. Jag har glömt vad otroligt roligt det kan vara med idrott. Jag må vara världens sämsta förlorare och jag förlorar ofta, men nog försöker jag alltid!

Okej, då har jag en plan för motion färdig. Jag ska byta ut extralektionen i matte mot idrott. Men en timmes idrott i veckan hjälper ju inte mycket, jag måste börja med något mer. Jag söker fortfarande bra förslag på bra aktiviteter inomhus. Skriv om du har förslag som inte heter "gym"!

2 kommentarer:

Anonym sa...

squash och vollyboll!

Anonym sa...

klättring, step, lägga pussel (tränar hjärnan), salsa