fredag, januari 11, 2008

Let's flirt

Let's Dance lär ju vara ungefär den tråkigaste tv-produktionen som familjen är tänkt att tillbringa fredagarna framför. Att se på folk som dansar ger mig till och med mindre än vad det ger mig att se människor tävla i musik som de får 1,5 minut på sig att framföra.

Eftersom jag ändå hade suttit och sett CSI och inte orkade resa mig från soffan så kollade jag ändå på det i några minuter. Carin da Silva och Mats Carlsson framförde en cha cha och under inslaget om dem före, under dansen och efter hann Carin förklara för kameran och Mats flera gånger hur otroligt snygg han är och hur perfekt danspartner han var just därför.

För det första förstår jag inte varför en danspartner måste vara snygg, men okej, hon får hållas. Men däremot för det här mig till hur otroligt dålig jag är på att ragga. Jag kan aldrig säga sådant till personer, framför allt inte till de jag är intresserad av, så det är verkligen respekt att man klarar av att säga det inför en miljon tittare, till sin danspartner och dessutom troligen inte ens fundera på att ragga.

Herregud, jag måste skärpa mig och försöka intala mig själv att man inte blottar sina svagheter om en person förstår att man är intresserad. Men ärligt, det gör man ju.

Inga kommentarer: