måndag, januari 14, 2008

God wapdag

Jag är trött, jag är kall och det är måndag. Sms:et från Johan i morse sammanfattade mina känslor för dagen väldigt väl; "Jodå det är bra förutom att jag är så trött att jag vill skjuta mig i huvet!"

Har med intresse följt rättegången mot Tito Beltran den senaste tiden. Det är ett unikt tillfälle att granska en rättegång eftersom både Expressen och Aftonbladet hela tiden lägger upp fortlöpande vad som sagts i förhören så jag tar varje rast till att sitta och läsa igenom de senaste utvecklingarna på wap. Han är helt oerhört patetisk. Jag var inte där när det hela ska ha hänt, så jag kan omöjligt uttala mig om hans skuld, jag kan däremot uttala mig om hur otroligt fånig han är. Anklagelserna från Maria Lundqvist är en hämnd, alla konspirerar mot honom, Thomas Bodström är enligt honom hög på kokain och har dessutom blivit anmäld av Tito för att han frågar ut honom under förhören, han kan inte raka sig för att han inte får ha rakhyvlar (för att han är FRIHETSBERÖVAD!), svenskar är rasistiska för att han får sitta i häkte, hans fru hoppar på Maria Lundqvist och anklagar henne för uppvigling etc, etc.

Här var Tito Beltran också orakad. Det måste bero på att han var FRIHETSBERÖVAD innan bilden togs.

Allt detta får honom att bli mer och mer skyldig i mina ögon. Maken till mer omoget och divigt sätt har jag inte sett i en enda polisrapport. I Sverige idag blir man oftast häktad för brott som kan leda till fängelsestraff så att svenskar skulle vara rasistiska antar jag bara är ett försvar till hans hemland Chile så att alltför många där ska tro att det är svenskars oerhört utbredda rasism som skapat denna otäcka konspiration.

Roligast på wap:en idag är dock Carolina Gynning. På Expressens wapbilaga finns en intervju med henne inför premiären av hennes program "I huvudet på Gynning" En av frågorna återges nedan:

Vad rör sig annars i huvudet på Gynning?
- Det kan man verkligen undra. Det är så himla kul att jag har fått bena upp mig själv, och göra ett program om varje liten tanke som jag har haft. Jag har haft tio tankar och gjort tio olika program.


Ojoj. Tio tankar minsann! Hon är inte så dum som hon kan verka!

Inga kommentarer: