måndag, januari 07, 2008

Därför är jag singel - Fortfarande

Jag är verkligen populär, det kan jag med gott samvete säga efter att Expressen tydligen läst min blogg och bestämt att hjälpa mig på min väg ut ur singellivet genom att publicera en lista på varför man som kvinna är singel. "Därför är du singel - Fortfarande" är en lista som ursprungligen kommer från Sunday Times. Nedan kan man beskåda den kvinnliga listan, de alternativ som är fetmarkerade är de alternativ som stämmer in på mig. Självklart kan jag inte låta bli att kursivera kommentarer efter vissa alternativ.

Kvinna, du kanske är singel för att du:
1. Har en väggkalender med bilder på bebisar i blomkrukor. (Psykopater?)
2. Har en par turstringtrosor.
3. Har fler än noll gosedjur på sängen.
4. Fortfarande använder hårsnoddar. (Och när blev det förbjudet för oss med långt hår?)
5. Beskrivs av dina vänner som ”galen!”(Allvarligt, nu får ni sluta med det, ni sabbar tydligen mina chanser)
6. Beskrivs av dina vänner som ”Samantha”.
7. Kan hela Mariah Carey-låten ”Hero” utantill.
8. Har skrivit poesi på Costa Coffee, de som ger ut en årlig bok.
9. Använder uttrycket ”defo” för definitivt.
10. Har en extremt lång lillfingernagel.
11. Har haft cornrows.
12. Blir arg om inte folk fattar vad försöker mima när ni leker charader.(Jag har sällan lekt charader med intressanta objekt)
13. Stavar ditt namn med y fast det borde vara i, som i ”Annye”.
14. Gör i med cirkel i stället för en prick.
15. Poserar med din katt på ditt Facebookkort.
16. Får en skugga klockan fem på eftermiddagen.
17. Har köpt en ”räcker hela dagen”-vitaminrulle.
18. Skriver med olika färger och/eller använder smileys i handskrivna brev.
19. Tror att energikrisen kan klaras med kristaller.
20. För att du vägrar att släppa ifrån dig någon makt. (Det här ger bara halv poäng. Jag kan mycket väl göra det, men jag föredrar att ta saken i egna händer om jag kan)
21. Tillbringar all din tid med din bästa väninna och hennes man.
22. Äger 27 olika ”Absolut”-skivor.
23. Av misstag har gett dig själv en bröllopsfrisyr efter att ha använt locktången för mycket.
24. Har sagt: ”Gud, du är ju tvilling!”
25. Äger ett par skinnbrallor.

Resultatet är alltså att jag är hopplös eftersom jag passar in på 3,5 av dessa punkter. Tack snälla Sunday Times för det här värdefulla informationen. Ni har verkligen öppnat ögonen på mig och fått mig att inse att jag inte kan fortsätta med sådana här ovanor om jag någonsin vill sluta mina dagar med någon. Framför allt mitt användande av hårsnoddar känns väldigt relevant och jag ska genast ta ur den jag har i håret i skrivande stund och bränna den under rituella former.

För män som kanske inte fattat att de är singel på grund av att de exempelvis har foppatofflor eller bär sidknäppta skor finns en lista för er med på Expressen.
Äntligen lite värdefull information för oss som är så oerhört hopplösa så att vi får en chans att ändra på det destruktiva beteende som får oss att emotse en ensam framtid!

Inga kommentarer: