söndag, mars 02, 2008

Vilken kväll!

18.00 Kvällen börjar med sinnesrogudstjänst tillsammans med Sanna och Marina. Jag, super-ateisten, på en gudstjänst?! Ja. Så var det. Och jag trivdes, det var faktiskt helt underbart. Det var på missionskyrkan med mycket folk som jag känner från skolan och med en härlig stämning. Dom har inte som tvång att man måste tro på Gud eller ens vara medlem, man får bara komma dit och lyssna på härlig musik, höra på människors berättelser om sina livsöden och sjunga tillsammans. Sinnesro var ordet.

20.00 Hinner precis till melodifestival-tittande hos Linda. Först sitter Marina och Sanna med ett tag, sedan går de på förfest. Efter deras sorti blir det mycket prat om allt, alla och inget. Jag får filmen "Candyman" återberättad för mig och bestämmer mig för att aldrig se den.

01.15 Lämnar Linda och beger mig ner till Gennys för att umgås ett litet tag med fyllona. Nog för att Marina och Sanna inte var jobbiga, men resten! Det puttades, tafsades och var helt galet där inne. Minst 3 killar sökte obehagligt intensiv ögonkontakt, så där så att man nästan känner för att få någon att följa en hem för att man är rädd.

02.15 Minikrogen har inte god mat. Det skiter vi i och äter där tillsammans med två killar vi råkade hitta, Mattias och Pettri. Jag är road av samtalet och läser en riktigt schysst artikel om Formel 1 i en tidning jag hittar.

03.20 Hemma!

Inga kommentarer: