söndag, mars 30, 2008

Bilder fran Palestina och Jerusalem

Nu har jag antligen lyckats klura ut hur jag far upp bilder. Det har ar bara ett axplock, men det visar nagra av upplevelserna i alla fall. Dom laggs inte upp i ordningsfoljd.

Marina, jag och Linda i Ramallah


I torsdags var vi i Betlehem. Sa har latt ar det att komma ut. Vi var tvungen ga genom passkontroll och genom blipmaskin. Palestinierna som fatt tillstand att ga ut ur Betlehem (De maste ansoka) hade det svarare an vad vi hade. Med svensk pass far man graddfilen.


Det var graffiti over hela muren. Valdigt vackra budskap mestadels.


Den har ar vacker. Ungefar sa har skrammande ar palestinierna.


Forsta dagen gick jag, Linda och Nicklas (Jag delar rum med de tva) upp i det judiska Israel, dar allt ar rent och fint i jamforelse med de palestinska delarna. Vi tog en liten paus under palmerna.

Inga kommentarer: