fredag, mars 07, 2008

Underlig företeelse #284:

På loven har jag en väldigt udda ovana. Lov-anorexi. När jag inte har ett schema att följa och inte gör saker som kräver att jag ska vara på topp så slutar det alltid med att jag glömmer att äta. I går åt jag ett mål mat och två raggmunkar, i dag har jag inte ätit något. Det är inte så nyttigt, jag går upp i vikt av det. Vilket är ganska underligt. Folk runtomkring mig gnäller alltid om att de går ner i vikt när de inte haft tid att äta ordentligt, men för mig är det alltid tvärtom, min kropp bestämmer sig för att den hatar mig och lägger på två kilo. Äter jag däremot 3 mål mat och mellanmål och toppar det med lite godis eller chips och håller på så några dagar så rasar jag i vikt.

Jag måste orka ta mig till affären. Det är jobbigt.

Inga kommentarer: