onsdag, mars 26, 2008

So far so good

Sedan ungefär 04 i morse har jag varit framme i Israel/Palestina. Det hela började med att vi tog oss fran Tel Aviv till Jerusalem med buss och fick uppleva ett fantastiskt landskap.

Väl framme i Jerusalem lämnade vi våra väskor på SCSC (Sweden christian study center)och sedan gick vi ut i ett ännu inte vaket Palestina. På flyget sov jag ingenting och eftersom vi prioriterade att se Gamla Stan i Jerusalem vakna framfor att sova så har det faktiskt inte blivit någon sömn än, och här är klockan nu 14.00, så hemma är den 13.00. 28 timmar utan sömn än sa länge.

Under ett uppehåll i schemat på 3 timmar nu har många passat på att sova men jag, Linda och Nicklas gick utanför muren och in till det 'riktiga' Jerusalem. Och det är hemskt att se vilken stor skillnad det är. Här, på den Palestinska sidan, är det smutsigt, trångt och man får inte spola ner papper i toaletten eftersom avloppen är så dåliga. På andra sidan muren är det supermodernt, rent och fint och faktiskt rent av lyxigt.

Nu har jag suttit och kopierat in å,ä och ö i den här texten eftersom de inte finns här. Vi får se om jag orkar det sedan.

Jag hoppas att jag ska hitta ett sätt att lägga in bilder, det är fantastiskt vackert här. Och jag har sett kameler och lever bland palmer!

1 kommentar:

Anonym sa...

Måste ju säga att det låter kul/spännande. Hoppas du tar mycket kort som man kan få se när du kommer hem. :) Kramis