måndag, mars 31, 2008

Snart hemma

Jag saknar min familj och jag onskar att de hade kunnat vara med och uppleva detta helt underbara och samtidigt helt sjuka land. Men forutom det hade jag verkligen velat stanna, jag ar nu mer kaer i Palestina, i palestinier och faktiskt lite i Israel med, dock inte for deras vidriga garningar utan for deras ovriga kultur och vackra natur.

I kvall har vi haft en ganska uppsluppen men lite sorgsen avslutning pa veckan har och i morgon klockan 16 aker jag fran Tel Aviv tillbaka till Sverige. Efter samlingen har jag packat som en galning och ar ganska less pa hur mycket det visade sig att mina shoppingfynd tar. Men det ar sa oseriost billigt har! Jag kopte till exempel ett par Converse All Stars for 120 schekel, d.v.s 214 SEK!(De kostar 599 SEK i sverige) Det ar helt otroligt. Och jag har kopt tva vaskor for under 300 sek for bada.

Idag nar jag och Marina var uppe pa Jaffa Street, som ar en gata i de judiska kvarteren (Israeliska) sa skulle vi in pa ett cafe for att lana toaletten och da stod det vakter i dorren till och med dar och visiterade vara vaskor. Det ar helt galet, min vaska har blivit genomsokt av sa manga personer med synliga vapen nu att man inte ens reagerar langre.

I morgon ska vi ta oss ut ur landet. Det kommer bli en ordentlig provning. Hard passkontroll och vi kan vanta oss langa forhor, darfor ska vi vara pa flygplatsen i Tel Aviv 3 timmar innan planet gar. Jag ar onekligen lite nervos. Jag har rullat in min palestina-propaganda i min badhandduk. Forhoppnignsvis genomsoks inte min vaska grundligt, annars kan jag vanta mig mycket skit.

Wish me luck. Vi hors i morgon mamma, pappa och bror! Vi syns i morgon farmor, farfar och faster!

1 kommentar:

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack