onsdag, mars 19, 2008

It's on

På tisdag åker jag till Israel/Palestina. Jag borde vara nervös, men det är jag inte. Jag tror jag kommer bli det på planet och fundera över vad fasen jag gör. Under den senaste månaden har ungefär 60 personer blivit dödade i bombattackar och beskjutningar. Men det går bara inte in att jag kommer vistas i det här området om mindre än en vecka. Dom vise som följer med mig på resan förklarar att jag inte behöver vara så orolig, det mesta händer vid Gaza och vi kommer troligen inte besöka det området på grund av riskerna. Fast faktumet att det inte är många mil till Gaza från Jerusalemn borde göra mig lite orolig dock. Israel/Palestina ligger på en yta som är ungefär lika stort som Småland.

Jag kommer i alla fall försöka uppdatera bloggen så gott jag kan. Det kommer finnas 3 datorer på hotellet vi ska bo på, men med tanke på att vi är 20 som reser så tror jag inte att jag kan räkna med stor tillgång till dom.

Snart är jag där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan vad spännande! Jag tror du kan vara lugn, hoppas ni får en kul vistelse där, är ju inte varje dag man åker bort sådär. Lycka till!