söndag, mars 09, 2008

Halleluja!


Aftonbladet idag kan man läsa om stackars Carola som inte gick vidare. Det påpekas inte så sällan i artikeln hur jobbig den här tiden varit för henne och hur mycket hon grät i går. Dessutom står det mycket om hur elaka media varit mot henne, det är som att hon hade blivit bränd på bål minsann!

Jag tror inte Carola reflekterat över hur alla homosexuella kände det när hon gick ut och berättade att de kunde bli "friska genom förbön". Eller hur tjejen som satt i publiken på "Allsång på Skansen" kände det när hon fick en blomkruka i skallen eftersom Gud bad Carola kasta den. Eller hur jobbigt vi vanliga människor tycker det är när en tant som ser ut att vara i min ålder utseendemässigt hela tiden går ut och predikar om saker som är rätt enligt bibeln(Är verkligen botox tillåtet i bibeln?).

Hon tar sig ständigt rätten att berätta för allt och alla om det som är RÄTT. Nu är det vår tur att berätta för henne vad vi anser om hennes förlegade fördomar och äckliga självgodhet. Om det innebär att hon gråter en kväll så är det ett pris jag är mer än villig att betala.

Som Nordman så klokt sade till Expressen; Svenska folket kommer inse att sunda värderingar borde vinna över sjuka åsikter. Och så blev det. Tack och lov. För Nordman är inte bara sunda, utan de hade även ett underbart bidrag som jag hejat på sedan jag hörde det första gången.

Inga kommentarer: