måndag, mars 17, 2008

Sponsorer

Det är helt knäppt att vissa av de som bloggar kan tjäna miljonbelopp varje år på vad de skriver. Eller ja, det kan du i alla fall om du är under 20 och är sjukligt intresserad av mode. De får dessutom massor av produkter från företag hemskickat för att företagen hoppas att bli omnämnda i bloggen.

Jag tänkte i alla fall göra en liten lista (Gud vad jag älskar att göra listor!) över företag som kan få sponsra mig, så att marknadscheferna när de som vanligt läser min blogg under morgonkaffet får en hint om att jag är lättsåld.

1. Coca-Cola Light. Jag ses alltid med en halvliters cola light i handen, folk har börjat påpeka att jag borde bli sponsrad eftersom jag är en levande reklampelare. Så Coca Cola, kom igen, var inte oresonliga. Minst 100 personer om dagen skulle få reklam genom att jag hade fri tillgång till det.

2. H&M. Jag köper mycket kläder hos er. Jag kan helt klart smyga in lite reklam för era kläder i den här bloggen. De påstås inte vara av bäst kvalitet, men jag är faktiskt nöjd så satsa på mig.

3. Swedish Match. Jag har ju en Ettan-dosa med mig dygnet runt, överallt. Dessutom har jag flera personer i min närhet som har "slutat" som jag brukar bjuda vilket bara ökar min marknadsföringskraft eftersom de då aldrig blir av med nikotinsuget och då kanske väljer Ettan som är erat märke i stället för Granit, Kronan eller något sådant.

4. Billys panpizza eller Gorbys piroger. Jag lagar inte mat. Det medför att jag bara äter sådan skit. Med lite sponsring kan jag sluta kalla det skit och lägga tonvikt på att jag gått ner massor i vikt medan jag ätit det och att det därför skulle vara nyttigt. Smart.

5. Värkmedicin. Företag som marknadsför den medicin jag äter för min whiplash kan få ge mig gratis medicin och jag kan marknadsföra den. För att inte åka dit på langning eller något så skriver jag inte medicinnamnet, företagen själva vet nog vilka mediciner som kan tänkas fungera.

6. Larson!. Serietidningen som jag slavisk köper varje månad. Jag älskar Larson!. Jag ska gifta mig med alla som gör den tidningen. Jag berättar för alla jag känner hur otroligt bra den är, och jag har tvingat minst 5 personer att inse hur underbar den är nu. Ge mig en gratis prenumeration så tvingar jag 10 till.

7. Böcker. För att göra det hela billigare kan jag faktiskt nöja mig med gratis pocketböcker så slipper ni förlora stora summor.

8. Lägenhet. En schysst bostadsrätt i innerstan i Stockholm HSB?

9. Hudkräm. Någon som gör en schysst hudkräm, gärna med aloe vera, som fungerar bra på torr hud? Jag smörjer in mig typ 10 gånger om dagen, så mitt hudkrämsmärke får mycket reklam.

Mer finns. Men en oseriös lista blir inte längre än så här på måndagsmorgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tycker du är rätt ute...för det mesta! ingen blondin-bella i alla fall, thank god! jag gillar din blogg jättemycket. vet dock inte vad jag fastnat för. minns dig lite från gymnasiet i alla fall.

Eomin sa...

Oj. Vad kul. Trodde mest det var personer som hade mig på msn som gick in och kolla mest för att de hade tråkigt :)