lördag, mars 22, 2008

Tvångstankar


Jag har onekligen mycket tvångstankar. Inte så otroligt läskigt många om man jämför med hur det var när jag var tonåring, men tillräckligt för att jag ska kunna underhålla människor med att berätta om dem.

I alla fall fick jag ett påskägg av mamma och pappa i onsdags på grund av att de reste till Stockholm då så det blev lite i förskott. Jag är ju ett godismongo så det var ju en självklarhet att jag inte skulle lyckas hålla mig fram till lördag. Men då gjorde jag en smart sak. Jag grundade en tvångstanke. Överenskommelsen jag gjorde med mig själv var att om jag lät bli att äta av påskäggets innehåll fram till lördag(Läs: Idag) så skulle min resa till Israel/Palestina gå bra. Planet skulle inte störta, jag skulle inte bli sönderbombad. Det här medförde ju så klart att jag inte har snattat en enda godis från påskägget.

Så tvångstankar går alltid att vända till bra saker. Just nu överväger jag att skapa tvångstanken att bussen ner till Stockholm på måndag kommer köra av vägen om jag äter något mer godis innan dess.

Inga kommentarer: