lördag, februari 14, 2009

Oturstalet är 14

En riktig jubelidiot har toppat förstasidorna ett tag. Nadya Suleman, 32 år gammal, bor i USA och har 14 barn. 8 stycken kom den 26 januari i år.

Nadya har fått alla sina 14 barn med provrörsbefruktning. Hon är ensamstående, arbetslös och lever på sin mamma. I alla fall fram till nu, då hon har skaffat en söt liten hemsida där hon tigger efter donationer. Hon letar dessutom sponsorer. Jag vet inte vad tanken är, ska hon hyra ut tatueringsplats på barnen? Låta dem gå omkring i olika företags kläder? Döpa om dem efter affärskedjor?

Jag läste någonstans att hon har diagnosen schizofreni och jag tror faktiskt på den diagnosen då hon uttalar sig om att åtta embryon inte planterades, utan att de har förökat sig. Vilken läkare är så här jävla oansvarig? Grattis barn, ni kommer växa upp med en värdelös tiggarmamma!

Om jag tolkar situationen rätt så har hon skaffat dessa ungar enbart för att slippa skaffa en riktig försörjning. Det är så äckligt, så otroligt oansvarigt. Rent igenom ondskefullt! Jag hoppas verkligen att ingen är så dum att de donerar, att företagen förstår vilken badwill det är att sponsra henne och att hennes stackars mamma gör allvar av sitt löfte att lämna henne åt sitt öde så att barnen får fosterhem och får växa upp som individer i stället för kassakor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skulle jag få 8 barn skulle jag oxå vilja ta emot bidrag. Ja mena en unge är dyrt nog. Men i hennes fall låter det grymt idiotiskt och utfläkande.