söndag, februari 08, 2009

Nykterist?

Det är inte värt det! Det är inte kul att gå ut längre. Eller jo, just när jag är ute så har jag roligt. Men på grund av mina konstiga upptagningsförmåga så är det olika från dag till dag hur mycket jag tål. Ena gången kan jag må jättebra på en viss mängd, andra kan jag bli alldeles för onykter.

Och oavsett hur mycket jag dricker så blir jag dålig i minst en dag efteråt, ofta två dagar. Smärta i njurarna, mer hjärtklappning än vanligt, ont i lederna, dimmig i huvudet... Och med tanke på hur vidrigt det är idag så kommer jag med all säkerhet att vara bakis även i morgon.

Så jag tror jag ska sluta dricka. Här och nu så lovar jag att i största möjliga mån låta bli alkohol en månad framöver, fram till 8 mars som passande nog är internationella kvinnodagen. Jag måste ju kunna ha roligt utan alkohol, jag vet att jag kan ha det så det känns otroligt onödigt att försätta mig i den här situationen gång på gång.

Inga kommentarer: