tisdag, februari 03, 2009

Ett får, två får...

I dag var jag hemma från skolan. Valet att helt frisk och kry stanna hemma togs då jag fortfarande inte somnat när nyhetsmorgon började i morse. Jag vet att jag klarar av en skoldag efter några bara 1,5 timmes sömn, men jag tror inte jag klarar av att dygna när jag ska försöka låta bli att somna en hel dag.

Det ironiska var ju att så fort jag slängt iväg ett sms till min lärare och fått ett svar så attacksomnade jag. Det verkade som att det enda som behövdes var vetskapen om att jag inte behövde somna.

Sedan vaknade jag klockan 15 av att mamma ringde. Och så låg jag kvar i sängen i två timmar, en stor del av tiden med täcket draget över huvudet.

Jag får akta så att jag inte blir utbränd när jag har så ansträngande dagar som den här.

Inga kommentarer: