lördag, februari 21, 2009

Dårfinkar och dönickar

I dag höll jag på att falla igenom på mitt nykterhetslöfte. Okej, höll på är att underdriva, jag drack faktiskt ett glas rött vin för att det är gott. Men mitt nykterhetslöfte handlar inte om ett glas utan det handlar om att jag inte ska dricka mig onykter innan den 8 mars.

Hur som helst, jag var lite sugen på att fortsätta, men lät bli. Och nu, ungefär 5 timmar senare, ångrar jag det inte. Människor beter sig verkligen korkat då de är onyktra. Pratar i munnen på varandra, kommer på dumma idéer, diskuterar totalt irrelevanta saker och byter gärna tvärt till samtalsämnen som inte har något att göra med det föregående...

Och jag lär ju inte vara bättre, jag slipper bara se det. Så det gör mig inte ont att sitta på ett hälsosamt avstånd med en dator i knät och slippa vara likadan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fattar verkligen inte de där me fylla. Så överskattad!