måndag, februari 09, 2009

Fel dygn

Vem kom egentligen på att all bra tv ska gå mellan 21-03 och att arbete och skola ska göra att man måste kliva upp 05.30? Det finns ingen rimlighet i det här! Det bästa vore ju faktiskt att man senarelade dagen. 09.00 kan jag tänka mig att kliva upp, då skulle det inte ge mig åt helvete för lite sömn när jag somnar klockan 02.30.

Men det skulle vara skönt att faktiskt få 8 timmars sömn någon gång, det känns som att jag behöver det. Men jag somnar bara inte på nätterna just nu. På somrarna brukar jag sova riktigt gott på nätterna, när det är ljust ute, men medan mörkret ligger på så ligger jag bara och vrider och vänder på mig på nätterna och innan jag slutligen somnar helt så har jag hunnit somna ett par gånger men vaknat ganska direkt av att jag drömmer mardrömmar eller gnisslar tänder.

Inga kommentarer: