onsdag, februari 11, 2009

D.ö.d.a..m.i.g

Så lite grader är det utomhus just nu.
Och tro inte att det blir mindre kallt tills jag ska stå och vänta på bussen. Icke, det kommer sjunka någon grad till innan dess och sedan höjs temperaturen först då jag är säkert inne i skolan efter mycket lidande. Jag har allt observerat de två dagarna som redan passerat, och jag har förstått hur de fungerar. Det oroande är att varje dag har temperaturen sänkts ytterligare, i måndags var den -19 vid samma tid. Fortsätter det i samma takt, -2 grader varje dag, så kommer temperaturen vara nere på -37 om en vecka.
Vad hände med växthuseffekten? Jag välkomnade regn i stället för minusgrader. Men det måste ha varit skitsnack att förra vinterns snölöshet och värme berodde på en växthuseffekt, den här vintern är ju precis som vintrarna var då jag var liten. Kall som fan och mycket snö.
Jag vill bara sitta inne och dricka varm choklad eller te under en filt, äta skitmat och kolla igenom en säsong (till) av Family Guy.
En sådan dag skulle vara högt älskad just nu. Alla förtjänar en sådan dag då det är över -15.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, Family Guy! Jag måste återuppta vissa gamla vanor känner jag. :) Haha, jag känner mig så störd när jag börjar gapskratta åt sånt här: http://www.youtube.com/watch?v=BaKaNQXJff0

Hmm... Kom annars att tänka på det här inlägget nu när jag tog en promenad till jobbet i tydligen -19 grader. Brrr! Frysta-tårar-kallt för mig, som har ögon som lätt tåras i kylan.