onsdag, november 26, 2008

Med lyckan som mål

Okej. Jag har funderat över allt jag har att vara lycklig över. Över att mitt liv håller på att ordna sig till det bästa genom att jag utbildar mig inom ett yrke som jag älskar att syssla med. Att jag är relativt smal och har hälsan i behåll. Att jag är ung och har hela livet framför mig och kan påverka vart jag ska hamna. Att jag har en familj som ställer upp för mig när det gäller. Att jag har kompisar som finns kvar trots att jag sällan har tid och ork att hitta på något.

Men det är så mycket. I stället ska jag börja skriva upp minst tre saker(Helst fler) varje dag som varit positiva. Sedan ska jag varje vecka läsa dem för att påminna mig själv om att jag inte alls råkar ut för bara negativa saker utan att livet faktiskt är ganska härligt men att jag snabbt glömmer de bra händelserna. Hur små de än är så finns dom!

25/11-08
Y Nisse Simonsons föreläsning
Y Att jag var på IKEA med Marina
Y Att resan till och från Birsta var gratis (Skjuts dit, gratis bussresa)
Y Att mina klasskamrater verkade glada över att träffa mig igen

26/11-08
Y Raggmunk, min favoritmat, till lunch.
Y Alla nyinköpta anksaker till mitt badrum! (Duschdraperi, sopkorg, nagelborste, tvålpump, matta)
Y Den vackra klänningen med tyll som jag köpte.
Y Sundsvallsshopping med myskänsla med Marina.
Y Att jag överlevde bussresan hem med den värdelösa busschauffören.

Ja. Idag har det varit en bra dag. Riktigt, riktigt bra. Och jag är så glad över att mitt badrum äntligen ska få fullständigt badanka-tema.

Inga kommentarer: