tisdag, november 11, 2008

Euskefeurat

Jag har äntligen sett mitt favoritband Euskefeurat igen. Förra gången jag såg dem var jag 5 år så det har ju gått ett tag sedan sist.

Dom är underbara. Deras musik är i en klass för sig. Texterna är tidvis fyndiga och har ofta en djup mening som mixas tillsammans med en vacker melodi. Musiken är oftast starkt influerad av folkmusik.

Det här var en jättestor upplevelse för mig. Jag har växt upp med det här bandet. Redan som nyfödd blev en av deras låtar utsedd till min låt av mamma och pappa, och att den senare visade sig passa bra med min personlighet var mest ironiskt. Under min tidigaste år har jag hört dem på kasettband på otaliga bilresor genom Sverige, Norge och Finland och senare på cd-skiva och till sist på mp3. Deras musik gör mig lycklig.

Jag köpte den nya cd-skivan, som jag fixade autografer från dem allihop på. Jag har aldrig förstått grejen med att spara namnteckningar, men det kändes som något man borde göra för ett band man lyssnat på lika länge som man levt. Här är en av låtarna från cd:n. Lyssna!

Inga kommentarer: