tisdag, november 25, 2008

Hemma bra, borta bäst

Är äntligen hemma från Stockholm efter en resa genom vildsint snö och djupa dalar. Det har varit jätteroligt, och det är alltid trevligt att träffa dom enda släktingarna vi har en nära kontakt med (Farmor, farfar och faster) men det är skönt att sova i en säng som kroppen är van vid och slippa ha sitt liv ihoptryckt i en liten militärgrön väska.

Farmor fyllde hemligt jämnt tal (Hon mördar mig om hon skulle surfa in och ser att jag offentliggjort hennes ålder på internet, hon var tillräckligt less på att alla som kom till festen fick reda på det) och det var stor fest. Farmor fick en mobil av mig, min bror, mamma och pappa eftersom hennes förra mobil var trasig och avbröt samtal på eget bevåg och inte kunde ta emot och skicka mms. Dock visade det sig att den nya inte kunde ta emot och skicka sms och hängde sig hela tiden, så den var ganska trasig redan som ny. Mer lyckad present har jag varit med om.

Många etiopier var där och jag gillar inte att generalisera, men etiopisk mat är troligen den godaste som finns och etiopiska människor är troligen de trevligaste som finns. De som jag träffat är alla politiskt uppdaterade, nöjda med sitt liv och väldigt ödmjuka och har lätt för att bjuda in nya människor.
Farfar, farmor, pappa och mamma

Inga kommentarer: