söndag, november 16, 2008

Blond

Jag har märkt en konstig sak. Och jag är helt säker på att det inte är inbillning. Jag blir behandlad annorlunda sedan jag blev blond.

Exempelvis så kom en gammal bekant in på macken och tittade bort. Sedan sade han "Oj, var det du. Jag trodde det var en vanlig blond bimbo så jag tänkte dissa". Och jag tror det är så många tänker.

Jag har bland annat märkt att många män är mer vänligt inställda till mig. Dom får en slags förstående aura runt sig. Som om de tänker att de måste vara extra tydliga och snälla mot den här tjejen, hon förstår inte så bra. Det är väldigt intressant.

För övrigt har jag nu färgat utväxt plus tonat håret med en grå färg, så nu börjar det faktiskt bli mindre och mindre gult. Min teori är att jag får mindre och mindre ansvar ju blondare jag blir. Det här kan bli riktigt behagligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Akta så det inte tar sig in i hjärnan och du blir dum på riktigt, bara O.o