torsdag, november 27, 2008

2 hekto



2 hekto kvar till målvikten. En person på min praktikplats påpekade att jag verkade ha gått ner i vikt så då var jag tvungen att väga mig. Jag gick ju ner 4 kg under de inledande veckorna på praktiken, så att vissa som inte sett mig sedan innan den började har påpekat det har jag inte tagit på allvar. Men se på fasen, jag har gått ner ännu mer!

2 hekto kvar till min målvikt. Jag måste alltså skaffa mig en annan målvikt. Jag ska nog gå ner 5 kg till utöver det här. Jag kan inte bara sätta mig och bli nöjd, va?

Omröstning i kommentatorsfältet!
Skriv den siffra som passar in på det alternativ du tycker passar bäst:

1. Banta mer, fetto.
2. 61 kg är ganska mycket, men ska du inte fortsätta lite till också?
3. Det räcker så. Försök nöja dig för en gångs skull.
4. Gå upp i vikt igen.
5. Övrigt alternativ. Bifoga motivering.

3 kommentarer:

Mange sa...

Utan att ha några egentliga förkunskaper om din tidigare vikt och hur fort det har gått att komma ner till nuvarande vikt så måste jag säga att ett BMI på 26.8 är helt okej!

Ska jag sätta en siffra på det så blir det en 3:a, du kan vara nöjd och stolt som det är tycker jag.

Känn efter hur den här vikten känns ett tag, sen kan du ju avgöra om du vill gå ner ännu mera senare.

Anonym sa...

Jag har svårt att välja mellan en 2:a och en 3:a. En 2:a i fall du känner att du faktiskt vill det, men isf ska du själv ha en bra motivering. Eller så en 3:a, åtminstone ett tag, för att faktiskt låta det sjunka in att du ändå gått ner 61 jäkla kg och nått din målvikt. I vilket fall är du THE pingla hela dan.

Anonym sa...

Jag väljer 5:an ("Övrigt alternativ. Bifoga motivering"), helt utan att känna dig - men av en livserfarenhet att det inte är målet som gör resan - utan det är resan som gör målet, dvs att man skall inte kämpa mot ett mål, utan man skall våga resa där det man möter påvägen är ens mål.

Så, stanna upp i vikttänket nu - du har, du vet, och du kan - du behöver inte bevisa mer. Utan våga nu istället leva och upptäcka allt det som du inte såg för att du hade blicken på vägen, på vågen.

Ta de små spännande stigarna i livet som blir till en omväg som tar dig tillbaka lite, och åk kana ner för de härliga snö eller snadbackarna istället för att gå runt längs den anlagda vägen.

NU, är livet ditt... igen!

- Lycka till!