tisdag, augusti 26, 2008

Tyskan

Det här inlägget publiceras innan Aftonbladet hunnit ut med nyheten. Vilket är dåligt, rätten uttalade sig för över en timme sedan.

Övertygande bevisning har förebringats för att Christine Schürrer är skyldig till mord och försök till mord i enlighet med åtalet.

Och jag har problem med hormoner eller något, för jag har följt om det kommit något uttalande under morgonen och när det slutligen kom så började jag storgrina. Jag har följt det där så slaviskt att det har känts som att jag känner dom här personerna. Jag har läst vad varje person sagt vid vilka tidpunkter i rättegången, läst dom gigantiska trådarna om det på flashback. Och jag har tyckt att jag vet hur rätten borde döma. Och nu dömde dom så. Jag blir så glad för familjen Jangestigs och deras anhörigas skull.

Foto: Tony Persson

Inga kommentarer: