torsdag, augusti 07, 2008

En helt vanligt dag

Jag är en otrolig vanemänniska. Alla dagar som har samma påtvingat material (Jobb, skola osv) ser likadana ut.

Den vanligaste av de vanliga:

11.00
Klockan ringer. Är jättetrött. Varför trodde jag att 9 timmars sömn skulle räcka? Ställer ett nytt alarm.

12.00
Så otroligt tidigt. Snoozar. Fortsätter så till ca 12.30.

12.30
Sätter mig upp i sängen och försöker få en verklighetsuppfattning. Läser lite ur en av serietidningarna som ligger bredvid sängen och försöker bli av med den värsta tröttheten.

12.45
Känner mig stark nog för att orka ta mig till toaletten som ligger 4-5 meter bort. Samtidigt som jag sitter på toaletten så löser jag sudoku eller läser ur serietidningarna som ligger i en hög under tvättstället.

13.00
Släpar mig till datorn.

13.30
Bestämmer mig för att göra mig i ordning. Sätter mig först på toaletten och löser sudoku.

13.40
Startar plattången. Sätter mig vid datorn medan den värmer upp.

13.50
Plattången har varit varm några minuter. Försöker läsa samtidigt som jag plattar håret eftersom det är så jäkla tråkigt. Tar efter det på mig arbetströjan och hårsprayar så att håret blir lite fluffigare än totalplatt.

14.00
Sminkar mig.

14.10
Sätter mig vid datorn. Bloggar, kollar olika communitys, kvällstidningarnas hemsidor, olika länkarkiv.

14.25
Tar på mig arbetsbyxorna och strumpor och går iväg till jobbet. Läser samtidigt som jag går.

14.30
Gör i ordning en kokt korv på jobbet och äter dagens första mål. Korven ska ha både gurkmajonnäs och bostongurka i ganska små mängder och sedan rostad lök. Sätter mig i personalrummet och läser Aftonbladet.

15.00
Börjar jobba.

1 kommentar:

Anonym sa...

11.00 och jättetrött+ Då sitter man och äter lunch! ;)