onsdag, augusti 20, 2008

Datordöden fortsätter

Tre kommentarer, tre olika lösningar. Jag är fortfarande lika förvirrad över vad jag ska göra.

Skärmen kan jag inte tänka mig att det är något fel på, för anledningen till att skärmen gör sig dum är inte skärmen, utan datorn. Jag har datorn kopplad till tv:n, så för att kolla om det var skärmen eller datorn så slog jag på datorkanalen på tv:n (Tack för idén Tobbe) och det såg likadant ut där. Därför borde det ju inte ha med skärmen att göra, utan med någon fundamentalt i datorn.

Vidare så har den hållt på och startat om sig i säkert 3 år. Datorn är c.a 5 år gammal och det mest logiska tipset jag fått är att försöka få den att fungera länge nog för att kunna kopiera filerna på hårddisken och sedan kasta den utför närmaste stup. Men vi är liksom kompisar, jag och FujitsuSiemens. Jag kan inte avliva honom. Han vet mer om mig och har umgåtts mer med mig än vad någon annan har gjort sedan vi lärde känna varandra, det skapar vissa band.

Jag är öppen för fler förslag angående min dators mystiska sjukdom.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att felet sitter i att din dator fått för litet kärlek den senaste tiden och då är det ju klart att den protesterar! Höhö!

Anonym sa...

Testa att starta om datorn i felsäkert läge. Det kan vara något virus i bakgrunden som spökar. Du kan även försöka lyssna på nätagget om det brummar, vilket det inte ska göra allt för högt. Det ska knappt gå höras.

Ett annat tips är att öppna datorns chassi, och låta så mycket luft få komma in. Det kan bero på värmeproblem.

Om du ska köpa ett nytt nätagg så behöver det inte vara exakt samma Watt angivet. Ju högre watt desto mer kringutrustning kan du koppla in.
http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=311384

mvh / en härnösandsbo