fredag, augusti 22, 2008

Tråk-Rickard blir rolig

Det roligaste som hänt under hela OS är inte dagens silver i hoppning, trots att jag satt och hejade, och inte heller någon annan vinst eller dopingskandal. Det allra roligaste är faktiskt Rickard Olsson. Ni vet, Bingolotto-Rickard. Den där Rickard som verkar vara så otroligt tråkig.

Men häromdagen växte han i sitt lilla speciella OS-program då han lyckades uppröra Tyskland och ättlingar därifrån genom ett skämtsamt konstaterande av sina känslor angående OS-fotbollen (Den i särklass tråkigaste sporten, den hamnar till och med under pingis) . Det har fått andra bloggar att gå varma och på bloggarkiv kan man läsa om blogginnehavarnas avsky mot hans hemska humor.

"Det finns någonting med Hitler och Tyskland som fortfarande gör att det är svårt att ens tycka synd om dem när de får storstryk i fotboll" och "man tänker bara Hitler, Hitler, Hitler, Hitler, Hitler"

Jag tyckte det var ett väldigt fyndigt uttalande, framför allt för att komma från någon som jag har dömt ut på förhand för sin tråkiga meritlista. Att överhuvudtaget lyckas uppröra tyskar för deras faktiska historia är bara ett plus. Självklart håller ingen de som faktiskt inte deltog i kriget ansvariga. Men det är kul. Jättekul, faktiskt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade mig ett riktigt gott skratt när jag hörde om uttalandet på radio.
Tycker faktiskt att folk får ta ett skämt, det är ju inte precis så att jag tror att han har något emot Tyskland. Tänk bara på hur många som "förolämpas" vid ett av Parlamentets avsnitt

Eomin sa...

Det allra bästa är ju hans svar på alltihop, att han tyckte minsann att Tyskland sårat ganska många under andra världskriget också. :D

Anonym sa...

Tillåt mig att tillägga ett: HAHAHA!