onsdag, juli 16, 2008

Vad jag är

Jag har suttit och funderat över vad jag är. Det finns olika saker man kan kalla sig när man inte är i ett förhållande och bor ensam och jag påstår att jag är ungkarl. Inget annat passar in på mig. Jag har delat in de möjliga kategorierna så här:

Singel:
Personer som är ensamma mot sin vilja. Dom är ständigt på jakt efter förhållanden och nöjer sig med första bästa. Har katt som favoritdjur och många har en för att ha sällskap som nöjer sig med lite mat och ren sand att bajsa i. Vill ha en lika lättskött partner. Dom skriver dessutom på msn hur mycket dom älskar personen och när ett förhållande tar slut har de inom några dagar ett nytt namn på med ett litet hjärta bredvid bakom sitt namn.

Öppen för förslag:
Hur desperat som helst. Jämnåriga, äldre, yngre, barn eller husdjur duger att ha förhållande med. Även saker utan hjärtslag som lik, träd och skördetröskor funkar.

Ensamstående:
Lever i en kliniskt ren och stilfullt inredd lägenhet med för mycket utrymme för en person. Är mitt i karriären och har inte tid för förhållanden och barn eftersom arbetslivet eller studierna och att sitta på snofsiga caféer smäller högre.

Ungmö:
Sitter i torn vaktade av drakar och väntar på att en prins ska komma och rädda dem.

Ungkarl:
Lever i en sunkig lägenhet och umgås med polare genom att supa eller träffas och se film. Äter mest skräpmat och kan inte laga "riktig mat". Innerst inne finns en liten dröm om att träffa någon som kan laga mat och som man kan tycka om när kompisarna inte har tid. Denna dröm dövas bra med en krogkväll eller en påse chips.

Alla som känner mig borde fatta att ungkarl är det enda jag sanningsenligt kan kalla mig för att beskriva min livssituation.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hmm. klurigt det där. Är en blandning av ungkarl och ensamstående. Men de bra egenskaperna.. haha:)

Anonym sa...

Hahaha, kul att definiera :D då hamnar man själv mitt emellan som Christoffer :P