söndag, juli 13, 2008

Stängning

Hade stängningen på jobbet i kväll, något jag inte blivit förärad på ungefär ett år, och bara att jag är oerfaren med alla sysslor som tillkommer just vid en stängning gjorde ju att redan utgångsläget var lite risigt. Och det är inte direkt få saker man ska hålla koll på innan man får gå hem. En arbetskamrat var snäll nog att skriva en check-lista till mig, men jag blir ju lätt lite stressad i alla fall.
Till råga på allt så var det inte direkt lite folk. Men jag låg faktiskt riktigt bra till och innan klockan slog 00.00 så tyckte jag att jag hade värsta kollen på läget. Det hade jag faktiskt också. Men eftersom jag var helt slut i huvudet efter kvällen och dessutom hade de mest tankekrävande sakerna kvar så gick mycket fel. Jag tappade saker, glömde saker, fastnade med en nyckel i ett lås, förstod inte hur kassan gick ihop. Vakten som stängde såg ut som att han kollade på en väldigt rolig film på bio och stod och skrattade, jag tror att jag måste ha framstått som världens mest förvirrade människa.

Nu kom jag åtminstone hem. Nu väntar en till stängning i morgon och det kommer bli den bästa stängning som världen har skådat!

Inga kommentarer: