tisdag, juli 08, 2008

Jag är en fjolla

Oftast är jag en ganska stark person, men vissa punkter är ömma. Jag har suttit och grinat för typ första gången sedan min födelsedag i Januari idag och det enbart över ord som sagts på ett forum. För mig finns det inget värre än när människor böjer det jag säger och lägger ord i munnen på mig. Jag vill inte uppfattas på ett annat sätt än vad jag menar. Framför allt inte när jag försökt göra något för att personer som kränkt andra inte ska kunna göra det. Då vill jag inte höra av de jag försökt stötta, vars grupp jag dessutom räknar mig själv till, att jag är en hemsk människa för att man missförstår och böjer det jag skriver.
Jag känner mig så otroligt kränkt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du är då verkligen ingen fjolla!
Du är typ den coolaste personen jag känner och jag är såå stolt över att ha världens bästa och grymmaste brorsdotter!
Skulle kunna skriva en novell över varför men just nu är jag sjuk, har lite sömnbrist och har inte druckigt tillräckligt med cola.

Mirhepo sa...

Jag hajjar inte riktigt nu varför du är på mig.

Om du tar dig tid att läsa på lite om hur jag fungerar. Så ska jag göra samma sak med dig. Det lilla som jag sett så, det verkar som du är en helvettig tjej. Jag har inte på något sätt gått på dig som person.

Som sagt så är jag medlem i Amnesty, Rfsl, Röda korset. Även om jag inte har råd, så sponsrar jag gravida kvinnor runt om på planeten varje månad. Jag gör allt jag kan för att minska alla typer av våld emot kvinnor. Jag gör mitt bästa för att minska fördommar emot Arabiska, Asiatiska, Afrikanska och Sydamerikanska kvinnor.

Jag har aldrig i hela mitt liv kallat tjejer och kvinnor för hora, slampa osv, utan ifrågasatt hela min omgivning för deras beteende emot kvinnor. Jag har stoppat personligen 3 misshandlar emot tjejer, och jag kan lova att dom killarna inte mådde bra.

Jag gör just nu allt jag kan för att stoppa utskrivningen av Amfetamin till barn med Adhd, stoppa den psykiska misshandeln på tjejer som har Adhd.

Allt jag kan för att underminera den kristna sjuka och hatiska synen på kvinnor, och den psykiska misshandlel dom utsätter er för. Samt stoppa våldtäkter som sker i Kyrkor på små kids som så många blundar för.

Jag gör mitt bästa för att ändra vissa mäns snevridna uppfattning om er tjejer.

Mitt bästa för att slå hål i många fördomar emot trans tjejer så att våldet dom blir utsatta för ska minska.

Jag har garanterat glömt 10 saker till eller mer som jag håller på med, helt utan egen vinning överhuvudtaget.

Det här med polisanmälan, riktade sig emot någon kvinna som blandade in mina kids i Rez strul, helt obefogat. Eftersom mina barn har inget att göra med det. Och har inte ens haft en möjlighet att ha en åsikt om hans inlägg.

Så här är det. Om VI skojjar om ord som fet, svarting, blatte, bögj-el osv, och minskar den negativa undertonen och betydelse av dessa ord, så motarbetar vi dessa personer som bara svinar med hela sin omgivning. Det var precis det Rez gjorde, vilket jag förstod åxå. Men det påhopp på han som vart, hjälper ju bara dom som utsätter oss för det här.

Jag vet inte vad du begär och anser att jag ska göra mer, men uppenbarligen räcker inte det ovan för dig, så jag får väl anstränga mig extra mycket.

Det skulle aldrig falla mig in att utsätta tjejer för trakaserier, och det här aldrig hänt, kan du säga samma sak?

Jag hajjar om du inte postar det här heller, but do as you want. Om du undrar vad tjejer tycker om mig, så fråga dom på min kompislista...

Mirhepo sa...

http://mikael660.bloggspace.se/609562/Till-lilla-Eomin/

Eomin sa...

Fast Mirhepo, det här inlägget handlade inte om dig. Du har fått det hela om bakfoten. Dig har jag bara funnit visst nöje i att läsa din blogg, jag har inte tagit åt mig så fasligt av något utan mest debatterat.

Mitt blogginlägg har absolut ingenting med dig att göra.