måndag, juli 07, 2008

Psykisk övervikt

Vissa saker är svåra att släppa. Till exempel övervikt. Jag börjar tro att jag alltid kommer vara psykiskt överviktig. Fortfarande tror jag att alla uppfattar mig som fet och fortfarande blir jag sårad när någon skriver negativt om överviktiga. Fast visserligen, jag känner mig i det närmaste sårad när någon skriver negativt om invandrare, handikappade, utvecklingsstörda, homosexuella eller anorektiker också. Det måste väl ändå få finnas mångsidighet i ett samhälle, jag tycker inte att någon som inte gör någon något ont ska behöva bli hånad.

Jag ska nog börja ta ett kort i veckan på mig själv i spegeln för att försöka fatta hur jag ser ut.

December -06 April -08

Jag är inte världens smalaste nu. Men jag är inte obekvämt tjock direkt. Men jag fattar det bara på ett logiskt plan, inte på det psykiska planet.

Tur att jag har en övertro på min insida som väger upp för min undertro på min utsida.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har varit så himla duktig, Carro! \o/