lördag, juli 12, 2008

Härnösands Stadsfest

Härnösands stadsfest är en tillställning som redan innan skapar rabalder eftersom folk formligen slåss i tältköerna som börjar ta form nästan en vecka innan biljetterna släpps utanför butiken som upprättats till stadsfestens ära. När det slutligen är dags så gör man bäst i att vara där i förväg för att få bra platser så att man har en chans att se alla superstjärnor som kommer till vår ohyggligt stora stad. Brolle Jr(Han som tror att han är Elvis), E.M.D (Dom som tror att dom är manliga PussyCat Dolls), Elin Lanto (?) och så fortsätter den digra artistlistan.

Allt ovanstående är ett skämt. Det är så patetiskt att man gör så stort väsen om den här stadsfesten. Man fixar hemsida och lokal speciellt för biljettförsäljning. Ingen bryr sig! Det här är bara ännu en anledning att supa och krama folk som man vanligtvis funderar över om man känner dem nog väl för att säga "Hej" till när man träffar dem nyktert på stan.

Förra året betalade jag (!) för att gå in och det visade sig att jag skulle få se Agnes (Idol), Sahlene (Ett barn från Bullerbyn) och Emilia (Stor tjej i stora världen). Dom framförde en (1!) låt var. Emilia körde självklart "Big, big girl", det är det enda hon någonsin gjort tror jag och resten minns jag inte, så meningslöst var det. Jag kommer ihåg att jag stod på en hyfsat folktom plats och såg dom tre flickorna gå ut tillsammans med några män som såg väldigt viktiga ut och ingen bad om en autograf. Inte ens jag kände att "Oj, hade jag inte haft folkvett hade jag allt velat ha en signatur". Jag var helt likgiltig. Förutom att jag kände mig lite hånfull. Inte mot tjejerna som ingen brydde sig om, utan mot staden Härnösand.

Sedan kom jag på att jag bor här. Då blev jag förtvivlad i stället.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahaha tack :P inte bara jag som tycker att det är ett skämt, men det är ju trångsynta Härnösand i ett nötskal hehe ;)