tisdag, december 02, 2008

Något positivt skulle det ju vara också

Prolog för de som inte fattat varför jag var och varannan dag har en kort lista med hjärtan: Jag skriver positiva saker som hänt varje dag för att försöka besegra den sedvanliga vinterdepressionen och inse att det faktiskt händer mycket positivt trots att jag allt för ofta fokuserar på det dåliga.

Positivt 1/12
Y Jag tog mig till skolan och stannade där trots att jag mådde skitdåligt, det borde tyda på att jag har någon slags moral djupt inom mig.
Y Att jag fick fler hjärtliga skratt än på väldigt länge.
Y Att min och Marinas något improviserade redovisning gick bra.

Positivt 2/12
Y Den nya mobilen och känslan av att det är julafton när man får något sådant.
Y Mackorna med julskinka och känslan av att det är julafton när man äter något sådant.
Y Middagen(som inte var så lugn) som var väldigt god.
Y Att Coca Cola äntligen fällts för sexistisk reklam för sin reklamfilm om Zero. Är jag verkligen den enda som blivit irriterad på dem? Mer info

Inga kommentarer: