måndag, december 08, 2008

Festkvällen

Äsch, jag måste berätta om lördagen. Den var tragiskt rolig.

Den började med att vi åkte från macken. Ett glatt gäng i en liten buss. Väl nere i Sundsvall så åkte vi till O'Learys och bowlade samtidigt som vi drack strawberry daquiri. Efter att vi fått klart för oss att jag suger på bowling men att de som var i andra gruppen sög ännu mer så åkte vi vidare till Oscars där vi åt månadens godaste mat. Efter förrätten, som för min del bestod av något jag inte ens kommer ihåg namnet på (Men det var plättar med löjrom) så började kvällen urarta. Jag fick konstigt ont i magen och kunde inte äta upp varmrätten som bestod av en blodig bit kalv. Efter lite värktabletter så gav det vika lite grann och jag började nära förhoppningar om en trevlig kväll i alla fall.

När vi var färdiga med alla rätter så gick vi ner till dansgolvet och satte oss vid ett bord alldeles intill. Mina chefer beställde in massor av drinkar och förklarade att det var tapas-inspirerat som gällde, alla fick dricka av allt.

Det var bestämt att jag skulle möta upp med Marina och hennes gäng som var nere i Sundsvall och firade Marinas födelsedag, men jag hade ändrat mig genom att jag inte mådde så bra och tänkte åka hem med de andra från jobbet. Dock kom det sig så att jag gick iväg på toaletten en snabbis och när jag kom tillbaka var alla utom de två som bor i Sundsvall borta. På mina fem toalettminuter hade alla rusat ut till minibussen och åkt ifrån mig.

Jag bestämde mig för att göra det bästa av kvällen och gav Marina beskedet att jag stannade och det visade sig att de också var på Oscars. Jag gick sedan 4-5 rundor och letade efter henne men varenda jävla gång lyckades de pricka in att gå ut och röka. Till sist visade det sig att de hade gått till ett annat ställe och så möttes vi för första gången under natten 30 minuter innan taxin skulle lämna stan. Den nyfunna bekantskapen Andreas hade slutat tro på att jag hade någon kompis som var i Sundsvall vid det laget eftersom hon gick upp i rök så fort man gjorde ett försök att få tag på henne.

Dock hade jag det ändå jättetrevligt med mina kvarvarande arbetskamrater och deras gäng. Träffade bland annat en otroligt trevlig ung kille och en gammal klasskamrat som jag saknat sedan han slutade i min dåvarande klass under mystiska omständigheter. Men det var en riktigt konstig kväll.

Inga kommentarer: