måndag, december 01, 2008

Jag fryser ihjäl

Varenda jävla element i min lilla lägenhet har lagt av. Nu när jag upptäckt att jag inte är odödlig trots att jag fått influensavaccin genom att bli förkyld så smärtar det nästan att gå omkring i den här kylan. Och mina stackars fåglar kan inte fälla ut vingarna eftersom de är frysta. Okej, kanske inte. Men det är säkert bara runt 13-14 grader och det drar.

Så nu sover jag i stickad, långärmad tjocktröja och tjocksockar. Trots att jag har bostadsrätt så har värden ansvar för elementen, men grejen är att städprojektet jag höll på med knappt gått framåt och jag kan inte ta in någon när det ser ut så här. Men om jag verkligen sätter igång med städningen så kanske jag får upp värmen.

Men nu ska jag försöka somna trots kylan och förkylningen. I morgon ska jag till skolan. Nu väntar knappt 3,5 timmas sömn.
Döda. Mig.

Positivt 30/11
Y Att vi fick en ny fin kassa-apparat, trots tråkiga omständigheter runt bytet.
Y Att jag inte är så jävla konstig att jag har en låtsasbebis i alla fall (Inspiration dokumentär idag)
Y Att jag kommer få sova nu.
Y Att mitt trådlösa internet funkat i över 30 minuter nu. Respekt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den här bloggen gillar vi :-)