måndag, december 08, 2008

Herr Morris betraktelser

På ett forum jag bevistar så huserar en person under namnet
Herr Morris. Och han skrev en väldigt tänkvärd sak i en kommentar här på bloggen, angående att jag alltid varit den person jag är idag.

Att vi som gått ner mycket alltid har varit de personer vi är nu. Och att det är därför man ska ge varje människa en chans att visa vem de egentligen är. Hur många såg att jag såg ut som jag gör idag under allt överflöd? Hur många ser idag att jag inte är en blond bimbo utan en rödhårig konstnärssjäl med sidecut?

Faktum är att det idag bara finns en person utanför familjen som jag har exakt samma relation till som jag hade för 3 år sedan, och det är Siméla. Senare har jag förlorat vänner och fått vänner, men bara en har sett mig hela tiden.

Så skratta inte åt de som ser konstiga ut. Dom är troligen inte alls vad du ser.

(Ja, jag är besatt av vikt och utseende just nu. När jag passerade min målvikt så hamnade jag upp och ner än en gång)

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att vi fortfarande har samma relation, men så länge du är samma person så bryr jag mig inte om du är smal/tjock/fyrkantig/avlång osv. :P Du är alltid min hora och emo! PözZ