måndag, december 08, 2008

En gammal bekant

Jag kan inte sova, så jag sitter och kollar igenom gamla bilder från en utbildning jag gick, bilder som jag aldrig sett förrän nu. Och så såg jag en på mig själv... och började gråta... Jag menar, kolla in det här.Nu förstår jag varför jag inte blir igenkänd av bekanta från den tiden. Och jag förstår varför jag har så dålig självkänsla. För i mitt huvud har jag sett likadan ut under de här två åren. Men dom här bilderna visar något helt annorlunda.

Det gör riktigt ont att se mitt forna jag. Personen från 2006 är inte jag. Hon var en person som hatade sig själv och livet. Hon hade ingen framtidstro och visste att hon närsomhelst skulle dö.
Hon från 2008 är jag. Sådan har jag alltid varit.

Jag skäms över mig själv. För att jag inte har vett att uppskatta varenda minut av mitt liv och för att jag inte bara kan inse vem jag har varit och vem jag har blivit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Hon från 2008 är jag. Sådan har jag alltid varit."

En sån klockren rad, som nog gäller de flesta av oss som gjort en GBP operation eller liknande.

Vi har sett det som andra blundat för, och jag försöker tänka på det varje gång jag möter någon ny människa - Jag måste lyssna på denna person för att se med känslan för att förstå hur människan ser ut. Det som jag ser, är inte alltid det som faktiskt borde synas...

- Skall bli intressant att läsa igenom dig blogg framöver!

Anonym sa...

Starkt jobbat!...Hoppas allt é bra mé dig! Kram

Anonym sa...

Vilken jävla skillnad! Det är häftigt, men jag har under den här tiden inte sett dig på ett annorlunda vis än vad jag gjorde 2006, du har ju liksom alltid varit samma person. Men det är kul att se din förändring. :)